2010. május 31., hétfő

Katica


Köszönöm szèpen èn is a meghìvàst erre a blogra.
A nevem Kati, 38 èves vagyok, otthon Magyarorszàgon tolmàcskènt, itt Toszkànàban viràgkötőkènt dolgozom egy viràgüzletben. A kötès egèsz èletre szòlò szerelmem, nem is emlèkszem rà, mikor tanultam meg kötni, de nagyon kicsi gyerekkènt. A csalàdom nőtagjai mind kötöttek, horgoltak vagy hìmeztek, igy nekem könnyű volt ellesni a fogàsokat, anyukàmtòl a kötèst ès a hìmzèst, nagymamàmtòl ès nagynènèmtől a horgolàst, bàr mindenki szinte mindent tudott csinàlni. Kamaszkoromban kaptunk egy szövőszèket ès apukàmmal könyvekből megtanultunk szőni, kèsobb èn egy tanfolyamon elsajàtitottam a csipkeverèst is. Nagyon szeretek varrni is, ezt is anyukàmtòl tanultam, aki varrònő volt. De a legeslegjobban kötni szeretek.
Règebben a csavart- ès ìrmintàs holmikat rèszesìtettem előnyben, manapsàg a kedvencem a csipkekötès lett. Nemrèg elkezdtem a XIX. szàzad kötött divatjàt tanulmànyozni, főleg a hàborù alatti ès utàni alakulàsàt, a règi divatlapok ès könyvek kozott rengeteg szèp holmit ès èrdekessèget talàltam.
Fiatalabb koromban szerettem norvègmintàt is kötni, ezt szeretnèm az elkovetkezőkben felùjìtani, ès ùjabb mintàkat kipròbàlni, nagyon tetszenek pèldàul a Faire Isle-mintàs gyapjùpulòverek ès zoknik. Nagyon szeretem a sok figyelmet kìvànò, bonyolult, apròlèkos kötèseket, igy azt hiszem, a norvègmintàban "emberemre talàlok".
Nèha egy-egy fèrfipulòver, -sàlat, ès -sapkàt is elkövetek az itthoni bèkessèg kedvèèrt (ìgy a fèrjem jobban eltűri a mindent beborìtò gombolyaghegyeimet).
Az elkèszült munkàimat a blogomon làthatjàtok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése